REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO POLITECHNIKA WARSZAWSKA
Sprzedawcą i właścicielem Sklepu Internetowego jest Politechnika Warszawska z siedzibą w Warszawie 00-661, adres: Pl. Politechniki 1, posiadający osobowość prawną na podstawie art. 12 Ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. z 2012 r. poz. 572 z późn. zmian.), NIP: 525-000-58-34, REGON: 000001554. Adres do korespondencji (komunikacji pomiędzy Klientem a Sprzedającym):
– telefonicznie; numer telefonu: 22 234 75 03 (w dni robocze od godz. 8.00 do godz. 15.00)
– mailowo; adres poczty elektronicznej: oficyna@pw.edu.pl (w dni robocze od godz. 8.00 do godz. 16.00)
– listownie: Politechnika Warszawska Oficyna Wydawnicza, ul. Polna 50, pok. 302, 00-644 Warszawa
§ 1. DEFINICJE
1) czas Realizacji Zamówienia–
czas, w którym zamówienie jest kompletowane, a następnie
wydane przewoźnikowi w celu dostarczenia Towaru na wskazany
przez Klienta adres; Czas Realizacji Zamówienia nie obejmuje czasu
dostawy (czasu między wydaniem Towaru przez
Sprzedawcę przewoźnikowi a jego wydaniem Klientowi);
2) dni robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy);
3) klient – podmiot
posiadający pełną zdolność do czynności prawnych, który na warunkach
wskazanych w Regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym oraz
na rzecz, którego świadczone są usługi drogą elektroniczną;
4) konsument –
osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
5) konto – usługa
świadczona drogą elektroniczną; dedykowany Klientowi, modyfikowalny
element Sklepu Internetowego, tworzony po dokonaniu przez Klienta
Rejestracji;
6) koszyk – usługa
świadczona drogą elektroniczną; formularz stanowiący integralną część
systemu zakupowego Sklepu, w której Klient zatwierdza przedmiot i
warunki Zamówienia tj. rodzaj i ilość Towarów, dane do dostawy lub
wystawienia faktury, sposób płatności;
7) newsletter – bezpłatna
usługa świadczona drogą elektroniczną, za pomocą której Sklep
Internetowy informuje Klientów o nowych materiałach i
wydarzeniach pojawiających się w ramach działalności Sklepu
Internetowego, poprzez cykliczne przesyłanie wybranych i
zredagowanych treści w postaci listu elektronicznego;
8) regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego;
9) rejestracja – usługa
świadczona drogą elektroniczną; procedura dokonywana przez Klienta w
sposób wskazany w Regulaminie w celu założenia Konta oraz
ewentualnego zrealizowania Zamówienia i korzystania z określonych
funkcji Sklepu Internetowego;
10) sklep internetowy (sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.sklep.pw.edu.pl z wykorzystaniem, którego Klient może w szczególności złożyć Zamówienie na dostępne Towary;
11) towar – produkt
wskazany w Sklepie Internetowym, mogący stanowić przedmiot Umowy
Sprzedaży istotne właściwości każdego Towaru udostępniane są na
przypisanej mu podstronie Sklepu; obraz Towaru przedstawiony na
stronach Sklepu Internetowego jest wizualizacją jego
rzeczywistego wyglądu i ma charakter jedynie informacyjny;
12) umowa sprzedaży – umowa
sprzedaży Towaru w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r.
– Kodeks cywilny, zawarta według postanowień niniejszego Regulaminu
pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem, za pośrednictwem systemu sprzedażowego
Sklepu;
13) zamówienie – oświadczenie
woli Klienta prowadzące bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży, ze
wskazaniem istotnych jej warunków, dokonywane przy wykorzystaniu
Koszyka.
§ 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego,
w szczególności warunki zakładania Konta, składania Zamówienia i jego
modyfikowania, dokonywania płatności oraz inne uprawnienia i obowiązki
Klienta oraz Sprzedawcy.
2. Za pośrednictwem
Sklepu Internetowego prowadzona jest sprzedaż detaliczna Towarów,
w szczególności odzieży i dodatków, przez Internet. Sklep Internetowy
dostarcza również bezpłatne usługi świadczone drogą elektroniczną w
formie udostępniania funkcjonalności Sklepu, w tym prowadzenie Konta
Klienta, interaktywnego formularza składania Zamówienia i zapisywania
się na Newsletter oraz samo świadczenie usługi Newslettera.
3. Jeżeli
usługa świadczona drogą elektroniczną składa się z interaktywnego
formularza, Sprzedawca wyraźnie oznacza pola, których uzupełnienie jest
konieczne dla korzystania z danej usługi przez Klienta.
4.
Niniejszy Regulamin jest nieodpłatnie udostępniany przed zawarciem
umowy na stronie Sklepu Internetowego, a także – na żądanie Klienta –
w taki sposób, który umożliwia
pozyskanie przez niego, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego.
5. Warunkiem korzystania ze Sklepu Internetowego jest zapoznanie się z Regulaminem i jego akceptacja.
6. Informacje
zawarte w Sklepie Internetowym nie są ofertą w rozumieniu ustawy z
dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, lecz stanowią zaproszenie do
zawarcia Umowy.
7. W celu korzystania ze Sklepu
Internetowego i realizacji Zamówienia, muszą zostać spełnione
następujące minimalne wymagania techniczne: urządzenie z dostępem do
sieci Internet, zainstalowana i zaktualizowana wersja przeglądarki
internetowej Internet Explorer, Chrome, FireFox, Opera, Safari z
włączoną obsługą JavaScript, aktywne konto poczty elektronicznej
(email).
8. Klienta obowiązuje zakaz:
a) dostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa, w tym
naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
b) działania w sposób naruszający prawo czy w celu obejścia prawa, a także w sprzeczności
z zasadami współżycia społecznego lub dobrymi obyczajami;
c) korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zakłócający jego
funkcjonowanie lub uciążliwy dla Sprzedawcy oraz innych Klientów.
9.
Sprzedawca zapewnia ochronę przekazu elektronicznego oraz treści
cyfrowych poprzez stosowanie środków technicznych i organizacyjnych, w
celu ich zabezpieczenia, w szczególności danych przed ich pozyskaniem
przez osoby nieupoważnione, w tym poprzez szyfrowanie SSL, hasła dostępu
czy programy antywirusowe i przeciwko niechcianemu oprogramowaniu.
Jednocześnie Sprzedawca wskazuje, iż korzystanie z sieci Internet i
usług świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone przedostaniem
się do systemu teleinformatycznego i urządzenia użytkownika szkodliwego
oprogramowania, jak również nieuprawnionym dostępem do danych Klienta, w
tym osobowych, przez osoby trzecie. W celu minimalizacji niniejszych
zagrożeń, Klient powinien stosować odpowiednie zabezpieczenia techniczne
np. z wykorzystaniem programów antywirusowych lub chroniących
identyfikację użytkownika w sieci Internet.
10. Umowy zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
§ 3. REJESTRACJA
1. Klient
ma możliwość utworzenia indywidualnego Konta dla usprawnienia
procesu składania Zamówienia, w tym zapisania danych zamawiającego,
adresu dostawy, wglądu do historii zakupów i dodawania Towarów do
listy obserwowanych produktów. W tym celu Klient dokonuje procedury
Rejestracji.
2. Użytkownik zyskuje status
zarejestrowanego Klienta w następstwie wykonania
niezbędnych czynności rejestracyjnych w Sklepie Internetowym
według interaktywnego formularza (w szczególności podania swoich
prawdziwych danych), stosując się do szczegółowych
komunikatów wyświetlanych w formularzu podczas jego uzupełniania, a
następnie aktywując przycisk „Zarejestruj się”.
3. Klient
może również założyć Konto w trakcie procedury składania
Zamówienia poprzez uaktywnienie przycisku „Stworzyć konto?”. W takim
trybie Rejestracji, Klient ustanawia tylko hasło w interaktywnym
formularzu.
4. Z chwilą potwierdzenia dokonania
Rejestracji przez Klienta za pomocą linka wysłanego na jego adres
e-mail, zostaje zawarta umowa o świadczenie usługi drogą
elektroniczną prowadzenia Konta ze Sprzedawcą na czas
nieokreślony. Klient może wypowiedzieć umowę prowadzenia Konta w
każdym czasie, poprzez wysłanie takiego oświadczenia do
Sprzedawcy. Konto wraz z zapisanymi danymi zostanie usunięte
niezwłocznie.
5. W procesie Rejestracji Klient
podaje hasło, poprzez które następnie uzyskuje dostęp do Konta. Klient
ma obowiązek chronić hasło i nie może udostępniać hasła
osobom trzecim. Konto jest niezbywalne.
6. Konto
zawiera informacje podane przez Klienta podczas Rejestracji.
Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych i ich
przetwarzania, podane są w § 9. Klient zobowiązany jest do aktualizacji
danych Konta.
§ 4. ZAMÓWIENIE
1. Zamówienia można składać drogą elektroniczną poprzez system sprzedażowy Sklepu, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok, z zastrzeżeniem, że ich realizacja odbywa się w Dni Robocze od godz. 8.00 do godz. 15.00.
2. Składać Zamówienia mogą Klienci, którzy:
a) mają status zarejestrowanego użytkownika Sklepu Internetowego;
b) nie mają statusu zarejestrowanego użytkownika Sklepu Internetowego.
3. Klient nieposiadający zarejestrowanego Konta, dokonuje Zamówienia z pominięciem procedury Rejestracji lub logowania.
4. Klient sporządza Zamówienie poprzez wirtualne dodawanie Towarów do Koszyka. Skuteczne dodanie powoduje, iż w zakładce Koszyka zmienia się wskaźnik Towarów na liście Zamówienia, którą można dowolnie modyfikować. Po potwierdzeniu wyboru Towarów, Klient wskazuje w formularzu Zamówienia formę i cenę przesyłki, sposób zapłaty za Zamówienie, wskazuje swoje dane oraz adres do przesyłki. Po skompletowaniu Zamówienia, Klient zatwierdza je oraz przesyła do Sprzedawcy poprzez uaktywnienie przycisku „Kupuję i płacę”.
5. W przypadku posiadania kodu rabatowego, Klient powinien wpisać ten kod przed złożeniem Zamówienia w przeznaczonym do tego celu polu formularza Zamówienia. Wpisanie kodu i uaktywnienie przycisku „Zastosuj kupon” spowoduje automatyczne przeliczenie kosztów Zamówienia. Szczegóły promocji wskazane są w dedykowanym im odrębnym regulaminom.
6. Każdorazowo, przed wysłaniem Zamówienia do Sprzedawcy, Klientowi wskazywane jest podsumowanie Zamówienia w celu jego potwierdzenia tj. główne cechy świadczenia i łączna cena Zamówienia.
7. W procesie składania Zamówienia, do chwili uaktywnienia przycisku „Kupuję i płacę” istnieje możliwość wykrywania i korygowania błędów przez Klienta w Zamówieniu i jego modyfikacji, poprzez system sprzedażowy Sklepu Internetowego. Klient ma możliwość również korygowania danych w ustawieniach swego Konta.
8. Po uaktywnieniu przycisku „Kupuję i płacę”, Klient może zmienić Zamówienie, w szczególności skorygować błędy we wprowadzonych danych, do chwili nadania przesyłki z Towarem poprzez bezpośredni, niezwłoczny (telefoniczny lub za pomocą poczty e-mail) kontakt ze Sprzedawcą.
9. Informacje prezentowane w Sklepie Internetowym stanowią zaproszenie do składania ofert przez Klientów. Złożenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia woli zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru. Zawarcie Umowy Sprzedaży następuje w momencie przesłania na podany w Zamówieniu adres e-mail potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę.
10. Zamówienie jest skuteczne, jeżeli Klient poprawnie uzupełni formularz Zamówienia oraz poprawnie poda dane kontaktowe, w tym prawidłowy adres, na który Towar ma być przesłany. Sprzedawca skontaktuje się z Klientem, gdy dane te nie są kompletne. Jeżeli co najmniej dwukrotny kontakt z Klientem nie jest możliwy, uznaje się, że świadczenie jest niemożliwe, a Sprzedawca może anulować Zamówienie lub odstąpić od umowy.
11. Utrwalanie, zabezpieczanie i udostępnianie treści zawieranej Umowy następuje za pośrednictwem systemu sprzedażowego Sklepu (treść w każdym momencie dostępna jest na Koncie Klienta) oraz dołączana jest do wysyłanego Towaru. Klientowi, który złożył Zamówienie zostanie przekazany cyfrowy dokument potwierdzający zawarcie Umowy.
12. Czas realizacji zamówienia Towaru wynosi od 2 do 7 Dni Roboczych. Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po:
a) przelew bankowy – po zaksięgowaniu wpłaty przez Sprzedawcę,
b) pozostałe – po potwierdzeniu otrzymanym przez Sprzedawcę od operatora płatności.
13. Po ww. czasie Realizacji Zamówienia, Towar wydawany jest przewoźnikowi.
§ 5. CENY I OGRANICZENIA PŁATNOŚCI
1. Ceny podane na stronach Sklepu Internetowego są cenami brutto (zawierają wszystkie cła i podatki, w tym VAT), wyrażone są w złotych polskich i nie zawierają kosztów przesyłki. Łączna cena Zamówienia obliczana jest według wyborów dokonanych przez Klienta w formularzu Zamówienia, zgodnie ze stawkami tam wskazanymi.
2. Cena wiążąca wskazywana jest w podsumowaniu Zamówienia w momencie jego wysłania do Sprzedawcy.
3. Klient może wybrać jedną z następujących form płatności (formy płatności ograniczone są do):
a) przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy (dane podawane są w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia);
b) przelew bankowy poprzez zewnętrzny system płatności PayU, obsługiwany przez firmę PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu;
c) płatność kartą przy odbiorze.
4. Na każdy sprzedany Towar wystawiany jest dokument sprzedaży lub faktura VAT, na żądanie Klienta. Dokument sprzedaży stanowi potwierdzenie istotnych elementów złożonego zamówienia.
5. Ceny podane w Sklepie Internetowym mogą ulec zmianie (np. w ramach akcji promocyjnej lub wyprzedaży Towarów). Warunki Zamówienia nie mogą ulec zmianie w stosunku do Klienta, który złożył ofertę w sposób wskazany w § 4.Regulaminu,przed dokonaniem zmiany cenowej.
§ 6. WYSYŁKA
1. Sklep realizuje Zamówienia na terytorium Polski.
2. Przesyłki dostarczane są w sposób wybrany przez Klienta, z zastrzeżeniem, iż dostarczanie Towaru ograniczone jest do form wskazanych przez Sprzedawcę w formularzu Zamówienia oraz w zakładce „Formy przesyłki”.
3. Koszt wysyłki Towaru uiszcza Klient. Koszt ten obliczany jest na podstawie cen dostawy wskazanych w formularzu Zamówienia, opcji dostawy wybranej przez Klienta oraz zależny jest od wyboru kraju dostawy, również dokonywanego przez Klienta w formularzu Zamówienia. Po dokonaniu tych wyborów przez Klienta, koszt dostawy doliczany jest do kwoty Zamówienia w podsumowaniu. Koszty dostawy wyrażone są w złotych polskich i uwzględniają podatek od towarów i usług (VAT).
4. Jeżeli Klient wybrał w formularzu Zamówienia opcję „Odbiór osobisty”, odbiór towaru jest realizowany bezpłatna. Odbiór osobisty możliwy jest na recepcji w budynku Oficyny Wydawniczej, ul. Polna 50 00-644 Warszawa.
5. W każdym wypadku, warunkiem nadania Towaru jest uiszczenie kwoty wartości Zamówienia.
6. Towar nadawany jest pod adres wskazany w formularzu Zamówienia. Sprzedawca skontaktuje się z Klientem niezwłocznie, jeżeli źle wypełniony formularz uniemożliwia skuteczne doręczenie Zamówienia.
7. Czas dostarczenia Zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polski trwa do 2 (dwóch) dni roboczych, liczonych od momentu skompletowania i nadania Zamówienia przez Sprzedawcę.
8. Jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ma obowiązek ustalić niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik powinien zrobić to również na żądanie Klienta, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Klienta z chwilą jej mu wydania.
§ 7. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1.
Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej
odstąpić bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na
piśmie w terminie 14 (czternastu) dni od dnia objęcia rzeczy przez
Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią w posiadanie. Jeżeli
konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim
Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
2.
Do zachowania niniejszego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed
jego upływem. Klient może skorzystać ze wzoru oświadczenia o
odstąpieniu od umowy, stanowiącego załącznik do niniejszego
Regulaminu oraz wysyłanego Klientowi na jego adres e-mail.
Skorzystanie przez Klienta z tego wzoru nie jest dla niego obowiązkowe.
3.
W przypadku odstąpienia od Umowy, Sprzedawca zwraca
Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia
rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez
Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w
każdym przypadku nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia, w którym
Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia
od niniejszej Umowy.
4. Konsument ma obowiązek
zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż
14 (czternaście) dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do
zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
5. Konsument
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny
do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
6. Prawo
odstąpienia od umowy, nie przysługuje Konsumentowi w
odniesieniu do umów m.in.o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca
wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu
lub mająca krótki termin przydatności do użycia, w której
przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami, o
dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za
wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa
odstąpienia od umowy.
7. Bezpośrednie koszty odesłania Towaru do Sprzedawcy w sytuacji odstąpienia od umowy zawartej na odległość ponosi Konsument.
8. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientom nie będącym Konsumentami.
§ 8. REKLAMACJA
1.
Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Klientowi Towarów bez wad.
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta, jeżeli Towar
ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Konsumentowi przysługuje
rękojmia w postaci usunięcia wady, wymiany rzeczy na wolną od wad,
obniżenia ceny lub odstąpienia od Umowy.
2. Reklamacja
przysługuje tylko Konsumentom. Strony, Klient niebędący
Konsumentem oraz Sprzedawca, wyłączają między sobą rękojmię za wady.
3. Reklamacje
należy składać na adres pocztowy lub e-mail wskazany w Kontakcie. Dla
usprawnienia procedury reklamacyjnej, reklamowany Towar winien być
dostarczony wraz z dowodem zakupu i zgłoszeniem reklamacyjnym.
4. Sprzedawca w ciągu 14 (czternastu) dni ustosunkuje się do żądania Konsumenta.
5. W
zależności od sposobu złożenia reklamacji przez Klienta, o rozpatrzeniu
reklamacji i jej wyniku Sprzedawca powiadomi Klienta listem wysłanym
na adres podany w reklamacji albo pocztą elektroniczną.
6. Procedura reklamacyjna dotyczy odpowiednio usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.
7. Klient
będący Konsumentem, który chce uzyskać pomoc przy reklamacji,
może zwrócić się do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
§ 9. DANE OSOBOWE I POLITYKA PRYWATNOŚCI
1. Dane
osobowe przekazywane przez Klienta przetwarzane są przez
Sprzedawcę, który jest Administratorem Danych Osobowych (ADO) w
rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
(Dz. U. z 2015 r. , poz. 2135 z późn. zm.).
2. Cele
i zakres przetwarzanych danych osobowych określa zakres zgód oraz
uzupełnionych danych, w szczególności przesłanych za pomocą
odpowiednich formularzy. Przetwarzanie danych osobowych Klientów może
dotyczyć adresu poczty elektronicznej, adresu zamieszkania, imienia i
nazwiska, numeru telefonu, adresu IP komputera.
3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
a) realizacji przepisów prawa,
b) utworzenia Konta, realizacji Zamówienia, w tym świadczenia usług drogą elektroniczną,
rozpatrywania składanych reklamacji oraz innych czynności wskazanych w Regulaminie,
c) działań promocyjnych i handlowych Sprzedawcy.
4. Przetwarzanie danych osobowych Klienta w celach marketingowych wymaga wyrażenia przez niego odrębnej zgody.
5. Podanie
danych osobowych i wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest
dobrowolne, ale brak zgody na przetwarzanie danych osobowych
oznaczonych, jako obligatoryjne, uniemożliwi wykonywanie usług i
realizację umów przez Sprzedawcę (z zastrzeżeniem ust. 4).
6. Zgody
te mogą być w każdej chwili cofnięte, poprzez wysłanie takiego żądania
na adres poczty elektronicznej lub miejscowy Sprzedawcy podany w
Regulaminie.
7. Podstawą prawną przetwarzania
danych osobowych w przypadku, o którym mowa w ust. 3 lit. a, jest
ustawowe upoważnienie do przetwarzania danych niezbędnych w celu
działania zgodnego z prawem, natomiast w przypadku, o którym mowa w ust.
3 lit. b i c, jest to umowne upoważnienie do przetwarzania
danych osobowych w
razie, gdy jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie
usprawiedliwionych celów
realizowanych przez administratora danych albo odbiorców danych oraz
zgoda Klienta. Dane udostępniane są jedynie w celu realizacji
Zamówienia i umów o świadczenie usług drogą elektroniczną
(przewoźnikowi i firmie świadczącej usługi księgowe dla
Sprzedawcy).
Dane osobowe zgromadzone przez Sprzedawcę mogą być także udostępnione:
a) odpowiednim organom państwowym na ich żądanie na podstawie odpowiednich przepisów prawa,
b) innym osobom i podmiotom –w przypadkach przewidzianych przez przepisy prawa.
9. Udostępnienie
danych osobowych podmiotom nieuprawnionym według niniejszego
Regulaminu, może nastąpić wyłącznie za wcześniej wyrażoną zgodą Klienta,
którego dane dotyczą.
10. Klientom przysługuje
prawo do kontroli przetwarzania danych, które jego dotyczą, zawartych w
zbiorach danych, a zwłaszcza prawo do:
a) dostępu do swoich danych
osobowych, dokonywania uzupełnienia oraz poprawiania danych poprzez
zgłoszenie takiego żądania Sprzedawcy,
b) żądania czasowego lub
stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one
niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z
naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego
zostały zebrane,
c) sprzeciwu wobec przetwarzania ich danych
osobowych – w przypadkach przewidzianych przepisami prawa –oraz prawo
żądania ich usunięcia, gdy staną się one zbędne do realizacji celu, dla
którego zostały zebrane.
11. Powierzone dane
osobowe są przechowywane i zabezpieczone zgodnie z zasadami określonymi w
obowiązujących przepisach prawa: ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o
ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015 r. , poz. 2135, z późn. zm.),
ustawie z dnia 18.7.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz. U. z 2013 r. , poz. 1422 z
poźn. zm.), rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z
dnia 29.4.2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych
osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych,
jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne, służące do
przetwarzania danych osobowych (Dz. U. Nr 100, poz.1024).
12. Sprzedawca
stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę
przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz
kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza
dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez
osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz
zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
13. W
przypadku uzyskania przez Sprzedawcę wiadomości o korzystaniu
przez Klienta z usługi świadczonej drogą elektroniczną niezgodnie
z Regulaminem lub z obowiązującymi przepisami (niedozwolone
korzystanie), Sprzedawca może przetwarzać dane osobowe Klienta w
zakresie niezbędnym do ustalenia odpowiedzialności Klienta.
14. Serwis
internetowy może przechowywać zapytania http w związku, z czym
w plikach logów serwera mogą być zapisane niektóre informacje, w tym
adres IP komputera, z którego nadeszło zapytanie, nazwa stacji Klienta
–identyfikacja realizowana przez protokół http, o ile jest możliwe, data
i czas systemowy rejestracji w serwisie i nadejścia zapytania, liczbę
wysłanych przez serwer bajtów, adres URL strony poprzednio odwiedzanej
przez użytkownika, jeżeli Klienta wszedł przez linka, informacje o
przeglądarce użytkownika, informacje o błędach, jakie nastąpiły przy
realizacji transakcji http.
15. Logi mogą być
gromadzone, jako materiał dla prawidłowego administrowania serwisem.
Dostęp do informacji mają tylko osoby uprawnione do administrowania
systemem informatycznym.
16. Pliki z
logami mogą być analizowane w celu sporządzenia statystyk ruchu w Serwisie
i występujących błędów. Podsumowanie takich informacji nie identyfikuje
Klientów.
§ 10. ZMIANA REGULAMINU
1. Sprzedawca może zmienić niniejszy Regulamin z ważnych powodów prawnych lub technicznych.
2. Klienci posiadający Konto zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu w wiadomości e-mail, wysłanej na 14 (czternaście) dni przed wejściem w życie Regulaminu w nowym brzmieniu, zaś innym użytkownikom – w komunikacie wyświetlanym na stronie głównej przez 14 (czternaście) dni przed wejściem jego w życie.
3. W tym czasie, Klient ponownie musi zaakceptować lub odmówić akceptacji Regulaminu.
4. W razie braku akceptacji zmienionego Regulaminu, Klient ma możliwość usunięcia Konta w każdym czasie.
5. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian Regulaminu realizowane są zgodnie z dotychczasową treścią Regulaminu.
§ 11. NEWSLETTER
1. Usługa subskrypcji Newslettera świadczona jest przez Sprzedawcę na rzecz Klientów, którzy dobrowolnie wyrażą na to zgodę.
2. W
celu zasubskrybowania Newslettera, Klient wykonuje następujące
czynności: zamawia usługę poprzez interaktywny formularz dostępny na
stronie www.sklep.pw.edu.pl oraz podanie
swojego adresu poczty elektronicznej (e-mail), uaktywnia przycisk
„Zapisz się”, a następnie aktywuje usługę za pośrednictwem linka
znajdującego się w wiadomości e-mail wysłanej na adres podany przez
Klienta.
3. Z chwilą aktywowania subskrypcji,
pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zostaje zawarta umowa o świadczeniu
usługi Newsletter na czas nieoznaczony.
4. Użytkownik może
w każdej chwili wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Newslettera
poprzez dezaktywację subskrypcji. Rezygnacja z Newslettera
następuje poprzez aktywowanie odpowiedniego linka
zamieszczonego w stopce każdego listu elektronicznego przesyłanego w
ramach usługi Newslettera.
5. Usługodawca zapewnia
ochronę przekazu elektronicznego poprzez stosowanie środków
technicznych w stopniu odpowiadającym zagrożeniom bezpieczeństwa usługi Newslettera.
Więcej o tym w §9 Regulaminu.
6. Zgoda na
otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej
wysyłanymi przez Usługodawcę jest dobrowolna i w każdej chwili można ją
wycofać.
§ 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie
mają przepisy prawa powszechnego, w szczególności ustawy z dnia
23.4.1964 r. – Kodeks cywilny, ustawy z dnia 17 listopada 1964 r.
Kodeks postępowania cywilnego i ustawy z dnia 30.05.2014 r. –
o prawach konsumenta.
2. Zobowiązania Klienta
wynikające z Umowy spełnione są w momencie uiszczenia należności
za Towar i dostarczenie oraz odbioru Towaru, dokonanych zgodnie z
Zamówieniem.
3. Wszelkie materiały, w tym elementy
grafiki, kompozycja tych elementów, znaki towarowe oraz inne, dostępne
w Sklepie Internetowym stanowią przedmiot praw wyłącznych,
w szczególności stanowią przedmiot ochrony praw autorskich i praw
własności przemysłowej. Wykorzystywanie materiałów udostępnianych
w Sklepie Internetowym w jakiejkolwiek formie wymaga każdorazowo zgody
Sprzedawcy.
4. W razie sporu ze Sprzedawcą, Klient
uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego
z zawartej Umowy Sprzedaży. Konsument może zwrócić
się również o mediację lub rozstrzygnięcie do innego sądu polubownego
(skorzystać z alternatywnych metod rozstrzygania sporów tzw. ADR). W tym
celu należy dostarczyć do Sprzedawcy, w zależności od woli Konsumenta,
wniosek o mediację lub wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem
polubownym. Jeżeli spór dotyczy wady Towaru, należy mieć
na uwadze, iż skorzystanie z pomocy sądu konsumenckiego
działającego przy Inspekcji Handlowej możliwe jest po
zakończeniu procesu reklamacyjnego u Sprzedawcy. Szczegółowe
informacje dotyczące dostępu do tych procedur dostępne są u organów je
prowadzących, w tym na stronach internetowych, które one prowadzą. W
pozostałych przypadkach, określając właściwość miejscową sądu kierować
się należy regułami określonymi w ustawie z dnia 17 listopada 1964 r.
Kodeks postępowania cywilnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r.,
poz. 101 z późn. zm.). Spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a
Klientem, który nie jest jednocześnie
Konsumentem, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Sprzedawcy.
Data wejścia w życie regulaminu: 27 kwietnia 2016 r.